League of Legends Sezon Öncesi Güncelleme 8.23 – Koridor Aşaması, Denge, Baron ve Ejderler

League of Legends yeni sezon öncesi güncelleme çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor.

League of Legends yeni sezon öncesi güncelleme çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor. Daha iyi ve dengeli oynanış için yapılan çalışmalarda, resmi forumlarda yazılan gelişmeleri uzun uzun aktararak, yorumlarımla fikirlerimi sundum.

Sezon Öncesi Dönem güncellemeleri 8.23 yamasıyla geleceği için 1 ay gibi bir süremiz daha bulunuyor. Yani burada test edilen detaylar değişiklik gösterebilir. Kule barikatlarına parçacık ve ses efektleri test edileceği söyleniyor -ki bu oyunu daha hissetmemize sebep olacak-

Sezon Öncesi Dönem (8.23) hakkında yapılan çalışmalar

1. Koridor aşamalarının iyileştirilmesi ve daha uzun sürmesi

Kuleler için prototip konsept çalışma görseli

Sion, dış kule prototipine hasar verirken bir görsel

Hedefler:
● Artık kulelerin oyunun erken safhalarında tek bir ormancı baskınıyla veya dönüşle yıkılması zorlaşacak.
● Oyunun erken safhalarında koridorda agresif oynayan ve risk alan oyuncular ödüllendirilecek.
● Kötü karşılaşmalar koridoru karşıya teslim etmişsiniz gibi hissettirmeyecek. Kulenizin altına itilseniz bile, kuleniz yıkılmadan önce son vuruş yapmak için daha fazla süreniz olacak.
● Koridor karşılaşmaları, artık diğer koridorlardaki başarı veya başarısızlıktan daha az etkilenecek ve oyunun erken safhalarındaki dengeli karşılaşmalarda rakibinizi alt etmek için daha fazla zamanınız olacak.
● Oyuncuların ilk eşyalarını tamamlamalarının ardından koridor aşamasından çıkma ihtimalleri artacak.

Taktikler:

● Artık maç başlangıcında dış kuleler “kule barikatları” ile güçlendiriliyor. Barikatlar aktif olduğu sürece,kulenin can göstergesi o barikatı yok etmek için ne kadar hasar vermeniz gerektiğini gösteriliyor.
● Bir barikat parçası yok etmek yerel altın veriyor; fakat aynı zamanda tüm barikat parçaları düşene kadar o kulenin direncini de arttırıyor (şimdilik 14. dakikaya kadar). Ayrıca bir barikat parçası kırıldığında birden fazla şampiyon o kuleyi kuşatıyorsa, kule 20 saniyeliğine Kalkan isimli ilave koruma kazanıyor.
● Kule barikatlarını oyuna eklediğimiz için dış kulelerin taban niteliklerinde de bazı ayarlamalara gittik. Canlarını ve SG artış oranlarını yükselttik; ancak dirençleri artık tamamen kule barikatlarına bağlı.
○ Barikatlar kuleye direnç sağlıyor ve bir barikat parçası kırıldığında kule ilave direnç kazanıyor; fakat barikat tamamen kırıldığında kulenin zırh ve büyü direnci miktarı 0’a iniyor.
● Buradaki amacımız kulelerin oyunun ilk birkaç dakikasında yıkılmasını engellerken, 14. dakikadan sonra kuleleri daha kırılgan hale getirmek. Bu da koridor aşamalarının daha düzenli olmasını sağlayacaktır.

“Kısaca Riot, bizi koridor aşamasında daha fazla zaman geçirmeye iterken, verdiği ekstra altınlar ile team fightlara (takım savaşlarına) daha güçlü bir şekilde hazır olacağımızı düşünüyorum. Bir kule erken safhada kuşatılıp alınmaya çalışıldığında verdiği 20 saniyelik kalkan etkisi ile kuşatan takımın zaman kaybedeceği anlamına geliyor. 14. dakikaya kadar yeterli seviyeye gelip artık ava başlayabileceğiz. Ayrıca takımlarda tabiri caizse koşup koşup intleyen birilerinin artık all chatten “open” yazması da bir nebze engellenecek çünkü kolay bir şekilde kuleler alınamayacak.”

Mevcut ayarlamalar – Değişiklik Gösterebilir –
Kule Barikatları:
○ Her bir barikat parçası 1000 kule canını temsil eder.
○ Kule Barikatları tarafından sağlanan zırh ve büyü direnci : 40 + yok edilen her bir barikat parçası için 30
○ Yok edilen barikat parçası başına kazanılan altın : 160 (yakındaki şampiyonlar arasında bölüştürülür)
○ Kalkan : İlk yok edilen barikat parçasından sonra, diğer parçaların yok edilmesine katkıda bulunan şampiyon başına + 25 Zırh ve Büyü Direnci
Kuleler:
○ Dış kulelerin canı : 3800 >>> 5000
○ Dış kulelerin zırhı ve büyü direnci : 55 >>> 0 (bunun yerini kule barikatları aldı)
○ Dış kulelerin dakika başına zırh ve büyü direnci artışı : 1 >>> 0 (bunun yerini kule barikatları aldı)
○ Tüm kulelerin dakika başına SG artışı : 4 >>> 9
■ Dış kulelerin SG üst sınırı : 152 >>> 278
■ İç ve inhibitör kulelerinin SG üst sınırı : 250 >>> 305
■ Merkez Kulesi SG üst sınırı : 230 >>> 285
○ Kule ilk kanı : 300 >>>150 (barikat parçalarını yok ederek de altın kazanılacağı için azaltıldı)

 

2. Oyun çevirmeyi daha olası ve tatmin edici hale getirmek (comeback is real) 

Hedefler:
● Geriye düşen takımın oyunu çevirmek için ne yapması gerektiğini daha açık bir hale getireceğiz.
● Öne geçmek için yalnızca şampiyon katletmeye odaklanmamış şampiyonların başlarına konan ödülü daha iyi ayarlayacağız.
● Kaybeden takımda oynuyorsanız sistem size karşı daha az acımasız olacak.

Taktikler: – Değişiklik Gösterebilir –

● Bir sonraki hedefinizi daha rahat belirleyebilmeniz için oyuncuların başlarındaki ödül skor tablosunda görünecek.
● Artık oyuncuların minyon ve canavarlardan kazandıkları altın, ödül siteminin bir parçası olacak.
● Birinin başındaki ödülden alacağınız altın miktarı artık en fazla 1000 (700 ödül, 300 temel katletme altını) olacak. Geri kalan miktar bir sonraki skora aktarılacak.
● Yenilen takımı taşımaya çalışan oyuncuyu cezalandırmamak için kaybeden takımların vereceği ödül miktarı azaltılacak.
● Skor yükseldikçe ödüllerin artış oranı da yükselecek.

Mevcut ayarlamalar: – Değişiklik Gösterebilir –
● Ödüllerin hesaplanması oldukça matematiksel olduğundan ayrıntılara fazla girmiyoruz. Sizi ilgilendiren tek şey, eğer biri iyi bir oyun geçiriyorsa bunu skor tablosundan görebilecek olmanız.
● Minyon skorunun az olduğu maçlarda ödül miktarının %70’i şampiyon katletmeden, %30’uysa minyon veya canavar altınından hesaplanacak. Başa baş giden oyunlarda ödüllerin neredeyse %100’ü şampiyon katletmelerinden hesaplanacak.

“Yani fed biriyseniz, takımdan ayrı yakalanıp oyunu satmak karşı tarafa daha da altın kazandıracağını unutmayın. Tamamen takım odaklı savaşlara dönüyoruz. Ancak bunu yaparken farma odaklı oyun geçiren veya geçirmeyi seven oyunculara da haksızlık etmemeleri gerekiyor. Olması gereken de bu zaten ancak çok ince bir denge umarım doğru bir yol izlenir.”

3. Sonucu belli oyunların daha çabuk tamamlanması

Hedefler:
● Açık ara önde olan takım Baron güçlendirmesi olmadan maçı daha çabuk bitirebilecek.
● Boş geçirdiğiniz zaman azalacak (rakibin merkezini kuşatmanız için minyon dalgası beklediğiniz süre veya bir sonraki Baron’un ya da Ejderha’nın ortaya çıkma süresi)

Taktikler:
● Baron güçlendirmesi olmadan yapılan kuşatmalar sırasında hasara karşı daha fazla dayanıklı olabilmeleri için minyonların canı, kule hasarına karşı direnci ve hareket hızı arttırıldı.
● Oyunun erken safhalarında topçu minyonların ortaya çıkma sıklığı arttırıldı.
● Önemli hedeflerin yeniden ortaya çıkma süreleri azaltıldı.

Mevcut ayarlamalar: – Değişiklik Gösterebilir –

Bütün minyonlar:
● Kulelere verdikleri hasar : %60 >>> %50
● Hareket hızı : 20. dakikada +25 >>> 10-30. dakika arası +25’ten +100’e kadar

Yakın dövüşçü minyonlar:
● Azami Can (37. dakikada bu seviyeye ulaşır) : 1200 >>> 1500
● Azami Zırh (37. dakikada bu seviyeye ulaşır) : 0 >>> 16
● Azami SG (37. dakikada bu seviyeye ulaşır) : 12 >>> 80

Büyücü minyonlar:
● Azami Can : 425, 27. dakikada bu seviyeye ulaşır >>> 485, 37. dakikada bu seviyeye ulaşır (27. dakikada ulaştığı değer değişmedi)
● Azami SG : Sonsuza dek artar (37. dakikada 60,5) >>> 37. dakikada 120,5 (artık sonsuza dek artmaz)

Topçu minyonlar:
● Her 2 dalgada bir ortaya çıkmaya geçiş : 20 dakika >>> 15 dakika
● Her dalgada ortaya çıkmaya geçiş : 35 dakika >>> 25 dakika
● Azami Can : Sonsuza dek artar (37. dakikada 2300) >>> 37. dakikada 3200 (artık sonsuza dek artmıyor)
● Kulelerden alınan hasar : %14 Azami Can (8 kule vuruşuyla katledilir) >>> dış kulelerden %14, iç kulelerden %11, inhibitör veya merkez kulelerinden %8 (sırasıyla 8/10/12 kule vuruşuyla katledilir)

Süper minyonlar:
● Taban SG : 306 >>> 225
● Taban SH : 0,694 >>> 0,850
● Hare : Artık yakındaki minyonların hasarını %70 oranında arttırmıyor.

Baron güçlendirmesi:
● Minyonların şampiyon hasarına karşı kazandığı korunma : Yakın dövüşçü minyonlara %75 şampiyon hasarı azaltması, büyücü minyonlara %50 şampiyon hasarı azaltması >>> Yakın dövüşçü ve büyücü minyonlara %65 şampiyon hasarı azaltması
● Minyonlara kule hasarına karşı kazandığı korunma : Kaldırıldı.

İttirme üstünlüğü:
● Kaldırıldı. Minyonlar artık takımınızın ve rakip takımın ortalama seviyesinin arasındaki farka göre ilave nitelikler kazanmayacak.

Destansı canavarların dirilme süreleri
● Element Ejderleri : 6 dakika >>> 5 dakika
● Kadim Ejderha : 8 dakika >>> 6 dakika
● Baron : 7 dakika >>> 6 dakika

“Minyonlar, baron ve ejderlerin güçlenmesi yine takım oyununun bir parçası olarak karşımıza çıkıyor. Doğru iletişim ve kimyanın uyuşmasıyla oyunları kapatmanın daha keyifli olacağını düşünüyorum. Bireysel oyunu tamamen yerle bir edecek bu güncellemeyle oyunlar oldukça izlemesi keyifli hale gelecek.”

4. Rün yolları artık nitelik ilavelerini belirlemeyecek

Hedefler:
● Artık oyuncular yol tarzlarının sınırlandırması olmadan istedikleri rünleri alabilecek; böylece daha yaratıcı seçimler (Buzul Takviyesi Jax?) yapabilecek ve stratejik kararlar (üst koridordaki Rumble’a karşı çift büyü direnci kristali almak) verebilecek.
● Zorunlu savunma niteliği seçimiyle oyunun erken safhalarında hasar biraz azalacak.

Taktikler:

● Artık bu ilavelere nitelik kristalleri adını vereceğiz.
● Rün sayfanızın her sırasından üç adet nitelik kristali seçeceksiniz.
● Nitelik kristalleriyle uyumlu olsunlar diye bazı rünlerde küçük ayarlamalar gerçekleştirdik.

Mevcut ayarlamalar – Değişiklik Gösterebilir –
Nitelik Kristalleri
○ 1. Sıra: 10 Değişken (6 SG ya da 10 YG), %8 Saldırı Hızı, 1-18. seviyelerde bekleme süresinde %1-10 azalma
○ 2. Sıra: 10 Değişken, 5 Zırh, 6 Büyü Direnci, (dördüncü bir niteliğin gelip gelmeyeceğini tartışıyoruz)
○ 3. Sıra: 1-18. seviyelerde 15-90 Can, 5 Zırh, 6 Büyü Direnci
○ Açıklık getirmek için önemli bir not: Rün yolları artık tarz ilaveleri sağlamayacak, bunları nitelik kristallerinden alacaksınız.

“Rünler bir nevi dengelenerek oyunlara daha farklı işlevsellik katılacak. Daha iyi bir LoL deneyimlerini görmek dileğiyle…”

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Comments

comments

Faceit Nedir? CS:GO Faceit Rehberi

Assassin’s Creed Odyssey için İlk Ücretsiz DLC Geldi!