Rise Online World Nedir, Ne Zaman Açılacak? Geliştirici Ekibi Açıklama Yaptı

Rise Online World geliştiricisi oyuna dair bazı açıklamalarda bulundu.

Son zamanlarda çok fazla konuşulan ve akılda soru işaretleri oluşturan Rise Online World‘ün bir geliştiricisi Discord üzerinden açıklama yaptı.

Geliştirici Justice yaptığı açıklamada oyunun Unreal Engine 4 üzerinden geliştirildiğini, oyun içindeki zırh ve silahların yapılışından, NPC, mob (canavar) geliştirilmesine kadar kısa bir özet geçti. Her serverda 15.000 kişinin barındırılacağını duyduğumda heyecanlandım. Çünkü Knight Online‘ın yıllardır geliştirilmemesi ve aynı şeylerin isminin/görüntüsünün değişerek kullanıcıların önüne sürüldüğünü varsaydığımızda güçlü bir rakibin, güçlü serverlara ve optimizasyona ihtiyacı olduğunun bilincindeyim. Rise Online World‘ün 4 senelik geliştirme sürecinin olduğu ve hala devam ettiğini düşündüğümüzde bizleri güzel bir deneyim beklediğini düşünüyorum.

Oyunun ne zaman betaya geçeceğini ya da resmi olarak çıkacağı henüz belirtilmedi ancak çıkış tarihi yakınlaştıkça Rise Online World olarak bolca reklam göreceğimizden eminim.

Rise Online World Geliştiricisi Justice’in tam açıklaması:

  • Oyunumuzun proje aşaması dahil geliştirilmesi 4 yıla yakın bir süredir devam etmektedir
  • MMORPG’ye dair biraz bilgi vermek istiyorum öncelikle
  • MMORPG yazılabilecek ve geliştirilebilecek en karmaşık oyun türüdür. Herhangi bir Single Player oyunundaki toplam işleyişin kat be kat fazlası işlem bulunur. Diğer oyunlarda iş yükü X ise MMORPG’lerde X²’dir.
  • Daha basit anlatmam gerekirse tek oyunculu oyunlarda (Single Player) oyun içerisinde sağlığınızın azalması, ölmeniz, buff veya debuff almanız gibi durumları oyun sadece size gösterir ama MMO’larda her bir etkileşimi diğer tüm oyunculara göstermesi gerekir ve bu da oyunlarda gecikmelere sebep olan LAG dediğimiz olayla sonuçlanır. Çok sayıda hareketli parçacık hem sunucu tarafında hem de oyuncu tarafında zorluklara yol açar.
  • Her bir öge için programlama, çarpışma, ses, tasarım, grafik, hikaye gibi birçok etkileşim bulunabilmektedir. Tüm bunların optimizasyonu, dengelenmesi, tasarlanması, programlanması ve kodlanması kolay değildir. Birçok şeyin tasarlanması kodlamasından çok daha zordur
  • Yine ağa bağlı oyunlarda ilgilenmeniz gereken çok alan vardır. Gecikme, hile önleme, durum yönetimi, dengeleme, yük yönetimi gibi aşmanız gereken çok konu olacaktır.
  • Ülkemiz şartlarında deneyimli artist, tasarımcı, modelci, yazılımcı bulmak da çok zor maalesef.
  • Özellikle arayüz tasarımcılarına ülkemizde çok ihtiyaç var, bu konulara ilgiliyseniz ve yeteneğiniz varsa arayüz tasarımcılığını kesinlikle öneririm ülkemizde çok büyük bir açık var bu konuda.
  • Konuya tekrar dönecek olursak çalışmalarınızın her aşamasında yüzlerce zorluklarla karşılaşacak her birini çözmek için uğraşacak ve yine maliyetleri karşılayabilmeniz gerekecektir. Bugün en basit çok oyunculu oyunlarda bile sadece sunucuların barındırılması, bant genişliği, sunucuların bakımları, oyunu barındıran donanım ve yazılımlar, oyunu yönetmek, oyunculara destek sağlamak, bu konuda personel ve donanım sağlamak ve sürekli iyileştirmelerde bulunmak gerekiyor
  • Tüm bunlar madalyonun bir yüzü dahi değil sadece yansıması. Sizi bekleyen binlerce sorun olacaktır. Haritalar ve haritalardaki ögeler, ırklar, sınıflar, yetenekler, görevler, NPC’ler, eşyalar gibi oyuna içerikler eklemek programlama, kodlamadan çok daha fazla zamana ihtiyaç duyacağınız işlemler oluyor
  • Kullandığımız içeriklerin neredeyse tamamı ekibimizin tasarımını ve çizimini yaptığı yıllar süren ögelerdir ki en çok zamanı da grafik tasarımlar ve çizimler almaktadır
  • Mergen’in bana ilettiği ve genel olarak gözlemlediğim bazı konulara değineceğim.
  • Öneri ve Şikayetler – Bİrçok bildiriminiz, öneriniz ve şikayetiniz değerlendiriliyor. Sorunları düzeltmeye videolarda gördüğümüz hatalardan başladık (Efektlerin fazla parlaması, hareket halinde atak yaparken kayma görüntüsünün oluşması vb). Önümüzde uzun bir süreç var. Sizler oyunumuzu deneyimledikçe öneri ve şikayetlerinizi değerlendireceğiz ve elimizden geleni yapacağız. Tabii ki aksaklıklar olacaktır ancak iyi niyetimizle daima elimizden geleni yapmak için uğraşacağız ve taleplerinize kulak vereceğiz. Bu anlamda RoW bazı konularda sizin de etki etttiğiniz, şekillendirdiğiniz bir oyun olacaktır
  • Unreal Engine Performans – Bu konuda oyuncu sayısında yersiz endişeler var. 1 haritada (sunucuda birçok harita olduğunu unutmayın) anlık olarak şu an memnun kalınabilecek bir seviyedeyiz. Türkiye’de bunu uygulayabilen sayılı firmalardan birisiyiz. Ayrıca performans yükseltmek için çalışmalara devam ediyoruz ve ediyor olacağız. Bir sunucuda oynatmayı planladığımız oyuncu sayısı 15000 civarındadır. Performans geliştirmesi yıllar boyunca devam edeceğimiz ve üzerinde duracağımız bir konu olacak. En iyi düzeyde deyip olanla yetinmeyeceğiz hiçbir zaman, daha iyisini bulmak için çalışacağız. Oyuncu deneyiminizi etkilemeyecek seviyelerde size keyifli vakit geçireceğiniz bir alt yapı kurmaya çalışıyoruz.
  • Zırh ve Kostümler – Oyunumuzda tüm armor ve kostümler şu an yaklaşık 150 adet olup 2D ve 3D tasarımları çizimleri ve modellemeleri tamamen bizim tarafımızdan yapılmıştır. Hala çizimi devam eden kostümler bulunmaktadır
  • Silahlar – Kullanılan tüm silahlar (250 adetten fazla olmalı) 2D ve 3D tasarımları çizim ve modellemeleri yine ekibimiz tarafından yapılmıştır
  • Yaratıklar – Şu an 150 adetten fazla yaratık bulunmaktadır. Bu yaratıkların yaklaşık 100 adedi ekibimizce çizilmiş, yaklaşık 50 kadarı çeşitli mağaza veya ilgili model sahibi sanatçılardan satın alınmıştır.
  • Harita ve yapılar – Ağaç, kaya ve paragon (Epic free asset) dışındaki tüm ögeler, yapılar ve haritalar artistlerimiz tarafından hazırlanmıştır
  • İkonlar ve UI – 2 farklı UI ve UX tasarımcısı ile çalışılmış olup yine item ikonları, menü ikonları gibi diğer görsel ögeler farklı kişiler ve kendi bünyemizdeki sanatçılar tarafından tasarlanmış ve çizilmiştir.
  • Senaryo – Oyunumuzun senaryosu ve hikayesi bir senariste yazdırılmış olup projenin ilk zamanlarından beri hazır durumdadır. İlerleyen süreçte paylaşılacaktır.
  • Video – Şu an için bu konuya çok fazla bütçe ayıramıyoruz. Arzu edilen sinematik içeren videolar çok ciddi bütçeler istiyor maalesef (seslendirmeler dahil)
  • Ses – Müzikler ve seslerin çalışmaları devam etmektedir. İlerleyen süreçte onların da paylaşımı yapılacak. İlk aşamada yeterli kalite ile başlanacak daha sonra global anlamda da ses getirecek kalitede çalışmalar yapılacak
  • Biz de bestesi filarmoni orkestrasına çaldırılan ve kaydı alınan müziklerimiz olsun isteriz ancak ilk aşamalarda bunlar çok zor şeyler
  • Bu bahsettiğim birçok şey yani oyundaki takılardan senaryoya kadar lisanslama yapılmıştır. Yeni yapılanların da lisanslamasına devam edilmektedir
  • F2P ve P2W – Daha önce de belirttiğimiz gibi üzerinde en çok durduğumuz, en hassas konulardan birisi budur. Bu minvalde yine mağazada satılan ögeler oyunun PVP kısmına pek etki etmeyecek şekilde tasarlandı ve tasarlanmaya devam ediyor. Yine önerileriniz üzerine bir oyuncunun sadece para harcayıp en güçlü hale gelmemesi ve bunun yerine emek harcayarak yükselmesini sağlamak için de çalışmalarımız devam ediyor tabii bunu %100 oranda engellemek imkansız bu aşamada. Beğenilen MMORPG’Lerin kötü yanlarından uzak durup oyuncular tarafından beğenilecek uygulamaları da ekleyerek deneyiminizi en iyi düzeye getirmeyi hedefliyoruz
  • Oyuna ekleyebileceğimiz şeyler sınırsız ama çok fazla şey katıp boğmak da istemiyoruz zamanla ihtiyaç duyuldukça her şeyi yapabiliriz. Her şey bizim elimizde
  • Bizi milyon dolarlık stüdyolarla kıyaslamanız güzel ancak biz haddimizi bilen ama bir o kadar da yetenekli insanlardan oluşan Türkiye’deki firmalar içerisinde en deneyimli ekiplerden birisiyiz
  • Aksaklıklar ve sorunlar olacaktır ancak bunlarla hızlı mücadele edeceğiz. Her bir katma değer ile oyunumuzu daha iyi hale getirmek için uğraşacağız. E-spor ve turnuva düzenlemek gibi planlarımız da var.
  • Atladığım konular olabilir mümkün olduğu kadar çok konuya değinmeye çalıştım. Şu an alfa öncesindeyiz. Alfada ise sunucu yükleri ve genel oynanış test edilecek. Görev kurusu, level kurgusu, etkinlikler ve yine birçok özellik aktif olmayacak. Arcane Mage, sezon sistemi gibi üzerinde çok çalışılması gereken şeyler açık betaya kadar yetiştirilecek
  • Yapılacak ve geliştirmeyi düşündüğümüz eklemek istediğimiz çok şey var ancak bir MMORPG’yi çok fazla şeyle boğmak karmaşıklaştırmak bazen daha kötü sonuçlar da doğurabilir hepsinin en ince noktasına kadar düşünülmesi gerekiyor. Bu bağlamda sizlere eksik ve yetersiz bir oyun sunmaktansa geç ama tatmin edici bir oyun sunmayı düşünüyoruz
  • Silahlarda flame, poison, dark/chaotic, ice, lightning gibi parlaklıklar olabilecek
  • Paylaşımlarda kullanılan dil İngilizce çünkü her ne kadar ilk aşamada daha çok yerli pazara hitap ediyor olsanız da bunu İngilizce yapmanız gerekiyor.
  • Oyunun dili İngilizce ve Türkçe olacak ilk aşamada. Her text Türkçe’ye çevrilmeyecek. Örneğin Reaper ‘ı Türkçe’ye çevirip Orakçı, Yırtıcı gibi yapmak sadece kafa karışıklığına yol açar kullanıcının o eşyayı daha iyi anlamasını sağlamazBu yüzden eşya isimleri, harita isimleri, etkinlik isimleri gibi yazılar özel isim gibi düşünülecek ve bunlar Türkçe’ye çevrilmeyecek, bunun yerine yetenek açıklamaları, görev açıklamaları, ayarlar gibi alanlar Türkçe’ye çevrilecek
  • Yine kullanılan UI’ı olabildiğince modüler hale getirmeye çalışacağız. Böylece full ekrana yakın PK yapabileceksiniz.
  • Oyunumuz ve projemiz daha önce hiçbir platformda duyurulmadı.
  • Benim vaktim dahilinde aktaracaklarım bu kadar. Tüm desteğiniz ve sabrınız için ekibimiz adına hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum
  • Alfa için net bir tarih yok maalesef ama elimizden geleni yapıyoruz endişeniz olmasın
  • Son zamanlardaki salgından dolayı toplantımız olacak kısa süreli ara verilebilir.

Rise Online World Resmi Fragmanı:

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    League of Legends Oyun İngilizce Nasıl Yapılır? RiotClient İngilizce Yapımı 2024

    Mount & Blade II: Bannerlord Tüm Hileleri